Datums: 22.01.2026 (Atvērta agrā pieteikšanās) 

Laiks: plkst. 14.00–18.00 

Grupas lielums: Ierobežots dalībnieku skaits, lai nodrošinātu praktisku darbu 

Mācību formāts: Interaktīvs klātienes seminārs 

E-mācības vairs nav nākotnes projekts – tā ir ikdiena daudzos uzņēmumos. Tomēr praksē bieži redzam haotisku pieeju: atsevišķi kursi bez sistēmas, saturs, kas dublējas, zema iesaiste un sajūta, ka “darbinieki tāpat neko nelasa/nemācās”. 

Šis 4 stundu praktiskais seminārs ir nākamais solis – no sapratnes, ka e-mācības uzņēmumam ir nepieciešamas, līdz skaidram un īstenojamam plānam, kā tās attīstīt un iekļaut kopējā uzņēmuma mācību sistēmā. 

Kam šī programma būs noderīga? 

Seminārs paredzēts: 

  • HR vadītājiem un mācību speciālistiem, kuri vēlas attīstīt e-mācības savā uzņēmumā;
  • uzņēmumu vadītājiem un nodaļu vadītājiem, kuri meklē efektīvākus risinājumus darbinieku attīstībai;
  • biznesa treneriem un iekšējiem lektoriem, kas vēlas pielāgot savas apmācības digitālajai videi; 

Priekšzināšanas: pieredze darbinieku apmācībā vai personāla attīstības jomā būs priekšrocība, bet nav obligāta. 

 

Ko Tu apgūsi? 

Seminārā soli pa solim iziesim cauri transformācijas ceļam no esošajām apmācībām līdz mērķtiecīgām e-mācībām: 

  1. Kā attīstīt e-mācības uzņēmumā
    1. no pirmās idejas līdz stabilai, plānotai sistēmai;
    2. kā nesākt ar “vienu kursu”, bet domāt par kopējo ietvaru.
  2. E-mācību vieta apmācību stratēģijā
    1. kā iekļaut e-mācības kopējā apmācību sistēmā;
    2. līdzsvars starp e-formātu un klātienes mācībām.
  3. E-kursa izstrādes posmi
    1. galvenie soļi un lomas e-kursa izveidē;
    2. biežākie izaicinājumi un praktiski risinājumi.
  4. Iespējamie e-mācību ieviešanas scenāriji
    1. kā strukturēti ieviest e-mācības uzņēmumā;
    2. praktiski piemēri dažādu nozaru uzņēmumiem.
  5. Tirgū pieejamo e-mācību risinājumu izvēle
    1. kā izvēlēties un kombinēt gatavos risinājumus ar pašu veidotajām mācībām;
    2. kā izvairīties no satura dublēšanas. 

Ko Tu iegūsi? 

Zināšanas 
Tu iegūsi skaidru priekšstatu par to, kādai jābūt e-mācību lomai uzņēmuma mācību stratēģijā, sapratīsi atšķirību starp atsevišķu “vienu e-kursu” un pilnvērtīgu e-mācību sistēmu, kā arī iepazīsi galvenos e-kursa izstrādes posmus, raksturīgos riskus un reāli īstenojamus ieviešanas scenārijus dažāda lieluma uzņēmumos.

Prasmes 
Semināra noslēgumā Tu pratīsi identificēt, kuras esošās apmācības ir piemērotas pārveidei e-formātā, definēt e-mācību mērķus un vietu kopējā mācību plānā, strukturēt e-kursa izstrādes soļus un atbildības, kā arī izveidot pirmo ieceri jeb “roadmap” e-mācību ieviešanai savā organizācijā.

Kompetences 
Tu spēsi argumentēti pamatot vadībai, kāpēc un kā attīstīt e-mācības, plānot e-mācību attīstību kā daļu no kopējās mācību sistēmas, nevis atsevišķus, izolētus projektus, un pieņemt informētus lēmumus par tirgū pieejamo e-mācību risinājumu izvēli un to kombinēšanu ar uzņēmuma iekšējiem resursiem. 

 

Pievienojies semināram “Transformē darbinieku apmācības – kā soli pa solim izveidot efektīvas e-mācības” un sāc pārveidot mācības no formālas prasības par reālu attīstības instrumentu. 

Semināru vada: 

Jeļena Horoškina – LU Profesionālās pilnveides akadēmijas mūžizglītības eksperte ar vairāk nekā 20 gadu pieredzi mācību izstrādē, vadīšanā un organizēšanā. 

Jeļenai ir praktiska pieredze lielas Latvijas mazumtirdzniecības kompānijas personāla daļas vadībā, personāla vadības sistēmas veidošanā un darbinieku attīstības procesu izstrādē, tostarp e-mācību risinājumos. Viņa pārzina mācību ciklu no visām pusēm – pasūtītāja, izstrādātāja, trenera un dalībnieka skatpunkta – un ir pārliecināta mūžizglītības un pašattīstības vēstnese. 

Projekts Nr. 2.3.1.2.i.0/3/24/I/CFLA/001 “Latvijas uzņēmumu digitālo prasmju ceļvedis” notiek ar Eiropas Savienības Atveseļošanas fonda atbalstu. Tomēr paustie uzskati un viedokļi ir tikai autora(-u) uzskati un viedokļi un ne vienmēr atspoguļo Eiropas Savienības vai Eiropas Komisijas uzskatus un viedokļus. Par tiem nav atbildīga ne Eiropas Savienība, ne Eiropas Komisija.